برگزاری کارگاه‌های مشاوره برای تسهیل روند تحصیل کودکان کار

0
326
کودکان کار

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری کارگاه‌های مشاوره تحصیلی برای تسهیل روند تحصیل کودکان کار و خیابان خبر داد.

به گزارش نبض تهران، احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: بر اساس مصوبه سال۹۵ شناسایی و ساماندهی کودکان کار به‌عهده سازمان بهزیستی است، اما شهرداری تهران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی با فراهم کردن زیرساخت‌هایی چون پویاشهر اقدام به ساماندهی این کودکان کرده است.

وی تصریح کرد: کلینیک سیار دندانپزشکی و چشم‌پزشکی به همت یک مجموعه خیریه سلامت‌محور و مرکز پویاشهر محله خاوران با هدف ارائه خدمات ویژه به کودکان کار و خیابان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: علاوه بر کودکان کار و خیابان به خانواده‌هایشان در این کلینیک‌ها خدمات درمانی ارائه می‌شود.

احمدی‌صدر خاطرنشان کرد: توجه به تحصیل و آموزش کودکان کار و خیابان نیز همواره مورد تأکید مدیریت شهری بوده است. ازاین‌رو برای ارتقای تحصیلی آنها کارگاه مشاوره تحصیلی در مراکز پویاشهر پیش‌بینی ‌شده است.

وی در راستای تأیید این موضوع تأکید کرد: معتقد هستیم همه کودکان، حق تحصیل دارند و از این‌ رو زمینه علم‌اندوزی را برای کودکان کار و خیابان در مراکز پویاشهر فراهم کردیم. به‌هرحال این کودکان درگیر کار هستند و شرایط تحصیلی خاصی دارند و برخی هم از تحصیل بازمانده‌اند. با برگزاری کارگاه‌های مشاوره تحصیلی در مراکز پویاشهر تلاش می‌شود، روند تحصیل این کودکان تسهیل شود. طبق مذاکرات انجام شده با مسئولان آموزش‌وپرورش تعدادی از دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های تحصیلی در مراکز پویاشهر می‌توانند در مدارس دولتی ادامه تحصیل دهند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here