با جاذبه‌های گردشگری اصفهان آشنا شوید

0
67

اگر می‌خواهید در مورد جاذبه‌های گردشگری اصفهان اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش نبض تهران، اصفهان از مشهورترین مقاصد گردشگری در ایران است که سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است. در این شهر زیبا بناها و آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که هر یک نشان دهنده قدمت این سرزمین و تمدن آن هستند. بیشتر جاذبه‌های تاریخی اصفهان در فهرست آثار ملی ایران و برخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. از این رو تماشای آن‌ها از نزدیک قطعاً می‌تواند بسیار جذاب و لذت‌بخش باشد. به همین دلیل بلیط اتوبوس اصفهان همیشه از پرفروش‌ترین بلیط‌ها است.

اگر می‌خواهید در مورد جاذبه‌های گردشگری اصفهان اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی و تاریخی اصفهان

شهر اصفهان مشهور به نصف جهان در دل خود جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی متعددی از دوره‌های مختلف تاریخ این مرزوبوم جای داده است که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و تجربه‌ای بی‌نظیر باشد. از جمله مهم‌ترین مکان‌های دیدنی اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

میدان نقش جهان

این میدان از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی اصفهان و از بزرگ‌ترین میدان‌های جهان است که چهار طرف آن بازار سنتی و بناهای تاریخی ارزشمندی مانند عمارت عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، سردر بازار قیصریه و دروازه سنگی چوگان واقع شده‌اند. بازدید از این مجموعه تاریخی و قدم زدن در بازار سنتی آنکه سوغات و صنایع‌دستی اصفهان در آن عرضه می‌شود می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

منارجنبان

منارجنبان از بناهای تاریخی و معروف اصفهان است که قدمت آن به سال ۷۱۶ هجری قمری باز می‌گردد. اصلی‌ترین ویژگی این بنا که موجب تمایز آن از سایر بناهای تاریخی شده این است که با به حرکت در آوردن یک مناره، مناره دیگر به حرکت در می‌آید. بازدید از این بنای عجیب و فوق العاده را در سفر به اصفهان حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مدرسه چهارباغ

این بنا که به نام‌های مدرسه سلطانی، مدرسه مادرشاه و مدرسه علمیه امام صادق نیز معروف است از بناهای تاریخی به‌جای‌مانده از دوران صفویه است که در خیابان چهارباغ اصفهان قرار دارد. معماری و نمای زیبای این مدرسه، کاشی‌های ظریف، نقره‌کاری‌های زیبا و چشم‌نواز موجب دوچندان شدن جذابیت و شکوه این بنا شده است. لازم به ذکر است که مدرسه چهار باغ اصفهان جز آثار ملی ایران محسوب می‌شود.

پل خواجو

پل خواجه شاهکار معماری ایرانی اسلامی دوره صفویه است و از آن به عنوان یکی از زیباترین پل‌های جهان یاد می‌کنند. از این رو اگر با تهیه بلیط اتوبوس اصفهان به این شهر تاریخی سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتماً به بازدید آن بروید. این پل زیبا با ۱۳۳ متر طول و ۱۲ متر عرض به دستور شاه عباس دوم ساخته شد و بر روی بدنه آن شیارهای بسیاری وجود دارد که کاشی کاری‌های زیبایی روی آن کار شده است.

سی و سه پل

از دیگر آثار تاریخی اصفهان می‌توان به سی وسه پل اشاره نمود که قدمت آن به زمان شاه عباس اول صفوی باز می‌گردد. از این پل به عنوان طولانی‌ترین پل اصفهان یاد می‌کنند که بر روی رودخانه زاینده رود احداث شده است. سی و سه پل دو پیاده رو در قسمت بالا و پایین خود دارد که قدم زدن در آن‌ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. این بنا با نورپردازی زیبایی که دارد در شب منظره‌ای بی نظیر خلق می‌کند و می‌تواند مکانی عالی برای عکاسی باشد.

چهار باغ عباسی

اکثر گردشگرانی که با تهیه بلیط اتوبوس به اصفهان سفر می‌کنند به بازدید از چهار باغ عباسی می‌روند. خیابان چهارباغ عباسی که متشکل از چند چهار باغ است از خیابان‌های مهم اصفهان است که به دو بخش تقسیم می‌شود. چهار باغ پایین متعلق به دوره حکومت شاه عباس اول و چهار باغ بالا متعلق به دوره حکومت رضا خان پهلوی است که توسط سی و سه پل به یکدیگر متصل شده‌اند. این مکان با درختان سر به فلک کشیده زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و بناهای تاریخی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعددی در آن وجود دارد که موجب شده مورد توجه گردشگران بسیاری قرار بگیرد.

بازار قیصریه

بازار قیصریه نماد شکوه، فرهنگ و هنر و تمدن اصفهان است. این بازار به دستور شاه عباس اول ساخته شد و به دلیل معماری اصیل ایرانی و منحصربه‌فردی که دارد به یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی به جای مانده از دوران صفویه تبدیل شده است. در این بازار که نقاشی‌ها و کاشی کاری‌های زیبایی دارد کاروانسراها و حجره‌های متعددی وجود دارد که اصناف مختلفی در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند. بازدید از این بازار سنتی که انواع اشیا گران‌بها و زینتی، فرش، صنایع‌دستی اصفهان و سایر لوازم و کالاها عرضه می‌شود و قدم زدن در آن می‌تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد.

انگورستان ملک

خانه امین التجار ملقب به انگورستان ملک از بناهای تاریخی اصفهان متعلق به دوران قاجاریه است. در نمای این ساختمان خاتم کاری، گچ بری سنتی، منبت کاری و آیینه کاری و شیشه‌های رنگی به کار رفته که نمادی از معماری دوران قاجار هستند. این خانه به محمد علی امین التجار از تجار معروف اصفهان تعلق دارد.

آکواریوم اصفهان

اگر علاقه‌مند به دنیای زیر آب و اقیانوس‌های هستید و با خرید بلیط اتوبوس اصفهان به این شهر زیبا سفر کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به آکواریوم معروف اصفهان بزنید. در این آکواریوم بزرگ و طولانی بیش از ۶۵۰۰ گونه آبزی نگهداری می‌شود و بازدید از آن می‌تواند شما را کاملاً شگفت‌زده کند.

کلیسای وانک

کلیسای وانک در جلفا از قدیمی‌ترین محله‌های اصفهان واقع شده است. این بنای تاریخی معماری بی‌نظیری دارد که تلفیقی از هنر معماری ایرانی و ارمنی است. این شیوه ساخت موجب تمایز آن از سایر کلیساها و بناها شده است. این بنا متعلق به دوران شاه عباس دوم است و کتاب‌های خطی و اشیا قدیمی کلیسا در آن نگهداری می‌شود. نمای داخلی کلیسا و نقاشی‌های آن به‌گونه‌ای است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here