بازدید خبرنگاران از روند لایروبی مسیل‌ها و قنات‌های پایتخت

0
309
لایروبی مسیلها

تور نیم روزه بازدید خبرنگاران از چگونگی روند لایروبی مسیل‌ها و قنات‌های شهر تهران، با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری نبض تهران، تور نیم روزه بازدید از «چگونگی روند لایروبی مسیل‌ها، قنوات و… » با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز دوشنبه بیست و چهارم مهرماه سال جاری برگزار شد.

نظری در این مراسم اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در ماه‌های پیش رو شاهد بارش‌های خوبی در سطح کشور و همچنین در شهر تهران هستیم و ما هم در شهرداری تهران آمادگی لازم را برای بارش‌های باران و برف پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از نقاطی که خبرنگاران امروز از آن بازدید کردند، حوضچه آبگیری در محدوده حصارک منطقه ۵ است و این حوضچه یکی از بزرگترین حوضچه‌های آبگیری در سطح شهر تهران است که آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها در این حوضچه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ حوضچه رسوب‌گیر در ابعاد ۲۰ در ۷۰ در شهر تهران وجود دارد و رسوب‌های انباشته شده در این حوضچه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

نظری یادآور شد: بخش زیادی از تجهیزات و امکاناتی مثل ماشین‌آلات مربوط به بارش‌های فصلی باران و برف با تامین اعتبارات تا کنون خریداری و تامین شده است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تا امروز ۸۰۰ نقطه از گلوگاه‌های آب‌گرفتگی در سطح شهر تهران شناسایی شده‌اند و مشکلات ۵۰۰ گلوگاه تاکنون برطرف شده است و ۳۰۰ گلوگاه هم به معاونت عمرانی سپرده شده تا مشکلاتشان برطرف شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تأکید کرد: با تمهیدات انجام شده کار لایروبی۷۰۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی در ۱۰ هزار کیلومتر از نهرها و رودخانه‌ها در سطح شهر تهران آغاز شده و کار لایروبی قبل از بارش باران این محدوده‌ها لایروبی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here