اولین جلسه هم‌اندیشی استان‌های معین در منطقه ۱۶

0
137

جلسه هم اندیشی کارگروه تخصصی نهادهای تخصصی عضو مدیریت ستاد بحران  منطقه ۱۶ با حضور استان های معین همدان و پیشتاز قم برگزار شد.

به گزارش نبض تهران، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ با تأکید بر اهمیت حضور به موقع و موثر نیروهای امدادی در زمان وقوع حادثه اظهار کرد: علیرغم آموزش‌ها و مانورهای در سطح محلات برای گروه‌های دوام باید این را پذیرفت در زمان وقوع حوادث بزرگ که ظرفیت‌های محله‌ای کافی نیست و نیاز به استفاده از ظرفیت‌های ملی برای بازسازی و احیاء مجدد است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان‌های معین، پیشتاز و مسئول از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: نقش و وظایف دقیق، نحوه فراخوان، شیوه اعزام و استقرار و اقدامات استان‌ها و ساز و کار نحوه هماهنگی آنها با منطقه ۱۶ شهرداری تهران در جریان وقوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار منطقه ۱۶ به ضرورت آمادگی در برابر بحران‌‎های احتمالی و تبیین نقش استان‌های معین در این زمینه پرداخت و افزود: ویژگی خاص جغرافیایی منطقه ۱۶ با وجود بافت فرسوده شهری و تراکم جمعیتی بالا در برخی از نواحی، این ضرورت را ایجاد می کند که تنوع عملیات برای امدادرسانی در بحران‌های احتمالی گسترده تر شود و در این زمینه شناخت دقیق موقعیت جغرافیایی، دسترسی‌ها، شبکه های حمل و نقل، موقعیت مکانی پد بالگردها و ایستگاه های آتش نشانی و اورژانس ها و داشتن چک لیست کامل از امکانات موجود، امدادرسانی با نظم و سرعت بیشتری انجام می شود.

شایان ذکر است این جلسه با حضور شهردار منطقه، علایی معاون امور مناطق سازمان مديريت بحران و پدافند غيرعامل، مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان‌های همدان، قم و معاونین و شهرداران نواحی، گروه دوام و نمایندگان سازمان های آب، برق، گاز، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here