آخرین وضعیت احداث آزادراه شهید شوشتری

0
116

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان مواردی آخرین وضعیت احداث آزادراه شهید شوشتری و مسائل مربوط به این پروژه را توضيح داد.

به گزارش نبض تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد آقامیری عضو و رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت احداث آزادراه شهید شوشتری با بیان این‌که زمانی که شورای شهر ششم به پارلمان محلی راه یافت همت کردیم و تکمیل پروژه‌های ناقص سطح شهر را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم تا تکمیل شوند که از این میان می‌توان به ناقص بودن پروژه‌هایی همچون بزرگراه شهید شوشتری که بعدا در رایزنی با وزارت شهرسازی تبدیل به آزادراه شد و همچنین پروژه‌هایی همچون یادگار امام، بروجردی و غیره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دو هفته ابتدایی که به عنوان نماینده مردم به شورای شهر راه یافتیم بازدیدی از پروژه شهید شوشتری داشتم و دیدیم که وضعیت پروژه چگونه است، اظهار کرد: فکر نمی‌کردیم ساخت پروژه شهید شوشتری این حجم از مشکلات را داشته باشد و وقتی کار را آغاز کردیم متوجه شدیم که واقعا مباحث عمرانی این پروژه حدود ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد این پروژه مشکلاتی از جمله معارضین تأسیساتی، ملکی، نظامی و امنیتی دارد. هرچند بسیاری از این مشکلات در تعامل شهردار تهران با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف حل شد؛ اما گرفتاری و سختی این پروژه زیاد بوده و امید است تا آخر سال حداقل فاز یک آن افتتاح شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی در این دوره همت کرد و فاز اول شهید بروجردی در سال گذشته افتتاح و امید داریم در سال جاری فاز دوم شهید شوشتری نیز افتتاح شود، گفت: پروژه یادگار امام(ره) نیز تقاطع‌های غیرهمسطح زیادی دارد و یک پروژه عظیم محسوب می‌شود و حجم کار در این پروژه سنگین است و توقع نداریم که در سال جاری پروژه‌ یادگار امام خروجی داشته باشد و امیدواریم تا دو سال آینده این پروژه به ثمر برسد.

آقامیری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه در بخش‌ عمرانی در تهران در حال اجرا است، تصریح کرد: از تیم فعلی عمرانی شهرداری تهران تشکر می‌کنیم چرا که امروز پای کار هستند و اگر معارضین ملکی و تاسیساتی نبود پروژه‌ها در یک پنجم زمان اعلامی به نتیجه می‌رسید.

وی در مورد نامه‌نگاری شهرداری تهران با محیط زیست در مورد عبور فاز دوم آزادراه شهید شوشتری از سرخه‌حصار هم اظهار کرد: پارک سرخه‌حصار هم برای این پروژه یک معارض است و اگر یک زمین خالی بود پروژه زودتر از این پیش می‌رفت؛ اما به علت بافت جنگلی و مباحث زیست محیطی، شهرداری تهران سه طرح داشته چرا که حدود چند کیلومتر از مسیر از داخل پارک سرخه‌حصار عبور می‌کند که محیط زیست در حال بررسی طرح‌های ارائه شده از سوی شهرداری تهران است.

در ادامه حق‌بین در پاسخ به این سوال که اگر سازمان محیط‌زیست اجازه عبور از پارک سرخه حصار را ندهد چه برنامه دیگری را دارید؟ گفت: چندی پیش با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان محیط‌زیست از کل مسیر آزادراه شهید شوشتری بازدید کردیم و در بازدید قرار شد که شهرداری تهران سه گزینه را برای بررسی به محیط‌زیست ارائه کند و هیچ دلیلی نمی‌بینیم که از آن اراضی عبور نکنیم؛ چرا که فارغ از هزینه‌ها تمامی اقتضائات زیست‌محیطی دیده شده و براساس شاخص‌های زیست‌محیطی این سه طرح عبور، پل و تونل طراحی شده است و امیدواریم پاسخ دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your comment!
Please enter your name here